سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 هک نرم افزار Dreamweaver

1-Dynamic View و Live View

همه می دانند که Dreamweaver نمای ثابت یا پرونده های باز را ارائه می کند. با این حال، این سوال در مورد Dynamic Viewبرنامه ای مانند WordPress بی پاسخ مانده است. برای تنظیم Dynamic View ، باید تنظیمات آن را برای نرم افزارمشخص کنیم. برای این کا، با کلیک بر روی view> live view > options menu به تنظیمات HTTP Request رفته و سپس وارد GET یا POST شوید که برای مشاهده صحیح برنامه لازم است.

پس از آن، Live View را در Dreamweaver تغییر دهید تا جایگزین پنل Design View شود. سپس آن را با live Javascript، DOM manipulations، server side code، و CSS رندر شده، به جای آیکون placeholder از رابط Design View، تکمیل کنید.

2- بوت استرپت برای ارتقای نویگیشن

نویگیشن یک مؤلفه یک صفحه ای در وب سایت است که باید بتواند پاسخگوی نیازهای صفحه های کوچکتر باشد بنابراین Bootstrap می تواند به آن کمک کند. Bootstrap به شما اجازه می دهد تا نوار نویگیشن خود را به راحتی تنظیم کرده و از نوار افقی به صفحه عمودی سوئیچ کنید. دلیل این امر این است که Dreamweaver از حداکثر انعطاف پذیری نویگیشن بوت استرپت پشتیبانی می کند و استفاده از این ویژگی در هنگام توسعه یک وب سایت، بسیار ساده است.

مثال زیر نحوه استفاده از Bootstrap را به شما نمایش می دهد.

ارتقای نویگیشن با Bootstrap با استفاده از پنجره سند جدید Dreamweaver انجام می شود. در پنجره سند جدید روی دکمه Bootstrap Framework کلیک کنید، و برای استفاده از امکانات زیر گزینه pre-build layout را تیک بزنید.

  • لیست پیوندهای استاندارد، بدون هماهنگی و از نظر معنایی صحیح.

  • محلی برای قرار دادن آرم تجاری.

  • امکان فعال کردن دکمه activate و search field.

  • منوهای کشویی از پیش تنظیم شده برای آیتم های sub navigation و تکمیل آن با دیوایدرها.

  • بخش های چپ و راست که در صورت نیاز می توانند با یکدیگر تراز شوند.

  • پاسخگویی bulid-in.

نگران نباشید در صورتی که موفق نشدید، گزینه دیگری نیز وجود دارد. Dreamweaver به شما اجازه می دهد نوار نویگیشن خود را سفارشی کنید. اگر پالت تیره را ترجیح می دهید، کافی است navbar-inverse class را به برچسب <nav> خود اضافه کنید. حتی می توانید با آن بازی کنید. اگر می خواهید نویگیشن همیشه در بالای صفحه نمایش داده شود، navbar-fixe-top را تایپ کنید. و اگر می خواهید در زیر صفحه نمایش داده شود، . -fixed-bottom را تایپ کنید. همه این کلاس های Bootstrap استاندارد هستند، و برنامه نویسی Dreamweaver نیز از آنها پشتیبانی می کند، بنابراین کافی است navbar را در قسمت مربوط تایپ کنید تا یک فهرست ظاهر شود و گزینه مورد نظر خود را در آن انتخاب کنید.

3- مسدود کردن جاوا اسکریپت

آژاکس ماهیتی دینامیک دارد. به همین دلیل است که گاهی با صفحه ای که حاوی آیتم های غیرقابل دسترسی یا ارائه نشده است، روبرو می شویم. این آیتم ها با گذشت زمان بارگذاری خواهند شد. به عنوان مثال، اگر بخواهید استایل tool tip جاوا اسکریپت را، تغییر دهید، باید اسکریپت ها را جستجو کنید، اما می توانید به جای این کار روش زیر را امتحان کنید.

Dreamweaver خود را در حالت Live View قرار داده و صفحه خود را ارائه کنید. سپس F6 را فشار دهید تا جاوا اسکریپت مسدود شود (درست زمانی که به شما اجازه می دهد کد مربوط به هر آیتم دینامیک در صفحه را جدا کرده و هدف قرار دهید). این کار نه تنها به شما در هدف قرار دادن کد دقیق آیتم دینامیک کمک می کند بلکه با کاهش زمان جستجوی هر کد در وب سایت دینامیک، توسعه شما را سریعتر می کند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....